DalsgaardDalsgaardBruger på computer - danmarks største computergalleri
Dato: 2014-5-29

Dalsgaard Tilmeldt: apr 2013
Emner: 36
Svar: 182
Computere: 1
Fotoalbum: 2

Watch dogs lag ?

Andre end mig som har oplevet at det lagger en go del ??

har prøvet alle indstillinger, om den står på lav eller ultra, er ligegyldigt, den lagger lige så meget!! Ret irriterende, og ødelæggende spille oplevelse! Men nogen som har et bud på hvad der kan gøres ? Har prøvet og slå mit SLI fra, og det hjalp lidt

Gå til sidste svar »

Svar til: Watch dogs lag ?

• Adam H Tilmeldt: okt 2013
    Emner: 25
    Svar: 95
    5 år siden

Jeg spiller det på ps3, har dog også oplevet lidt lag, men mest glitches.

• Dalsgaard Tilmeldt: apr 2013
    5 år siden

Hm det er underligt! -.- Tror jeg vil prøve og smide spillet over på min ssd disk i stedet, ikke at jeg tror det kan være det, men så har jeg da udelukket det!

• Molle Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 16
    Svar: 1.568
    Computere: 5
    Fotoalbum: 1
    5 år siden

Det hjalp mig lidt da jeg smed spillet over på mine SSDer. Dog er det 99% sikkert din CPU der ikke kan følge med.

5 år siden

Molle min fætter har fuldstændigt identisk computer som mig, dog med et andet grafikkort, og det kører uden problemer ? og ville da også mene min CPU burde kunne følge med

• Denned Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 664
    5 år siden

Prøv at slå v-sync fra

• Kasper E Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 43
    Computere: 3
    5 år siden

har du opdater dine drivere? det kan jo hjælpe.

5 år siden

Hey slettede mine skærm drivers og geninstallerede dem, og det hjalp!

5 år siden

Men hold da nu kæft et lorte spil!! Er så skuffet!

5 år siden

Hvad er du skuffet over?

5 år siden

Synes det virker meget kedeligt det hele, og måden man styre bilerne på osv. Det har ihvertfald ikke fanget mig, lige som fx. GTA 5 gjorde! Men kan jo være det kommer med tiden!

• WRanG Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 23
    Svar: 190
    5 år siden

Syntes single player delen er fed nok.. Men multiplayeren syntes jeg godtnok er ret kedelig

Mht lag er der en del problemer med at køre bil for nogle folk, har ikke selv haft problemer med det, men der skulle vidst blive arbejdet på en patch

• Nicolaj82 Tilmeldt: jan 2014
    Emner: 2
    Svar: 27
    Computere: 4
    5 år siden

Cpu'en er ikke problemet, jeg har en i5-4670k og den er kun 50% belastet.
    På ubi's forum er der maget snak om lag, og det lader til at det er spillet den er gal med.
    Der er folk der har prøvet div. indstillinger for at se om det gør en forskel, og der er flere rapporter om at det kan hjælpe ved at justere sine indstillinger på en bestemt måde.
    Så start eventuelt der.

5 år siden

Du siger sjovt nok det ikke er CPUen der er noget galt med... Hvorfor står der så under deres ultra requirements at man minimum skal have en 6-core i7 processor eller en af de nye 8-core AMD processorer? Det er stensikkert på grund af CPUen at det lagger en gang imellem.

5 år siden

"har prøvet alle indstillinger, om den står på lav eller ultra, er ligegyldigt, den lagger lige så meget!!"
    Så nej. Det er ikke cpu'en, men bugs som jeg pointerede.

p.s. Ubi har meldt ud at de arbejder på en patch der gerne skulle fikse de problemer folk har haft med ydelsen.

5 år siden

Mit lagger uanset om jeg sætter den på medium eller ultra.. Men det er små hak og ikke grafisk lag, hvilket tyder på noget ikke kan følge med. Det eneste der er bagud i mit build er min processor.. Så mon det ikke er den? Det skulle da også være sjovt at så mange skriver de lagger med 780 Ti'ere og så har de en i5 processor, men folk med hexa-core CPUer lagger meget mindre? Hmmmm

5 år siden

Ikke nødvendigvis. Har læst eksempler på at folk med oc'et SLI 780'er/i7 som har haft problemer med lag.

Jeg har selv haft en del lag selvom jeg kørte med "anbefalet"
    Efter at have søgt rundt fandt jeg eksempler på folk der ingen problemer havde, med hardware lignende mit men som kørte på ultra. Det syntes jeg var underligt.

Der er så nogen der har brugt tiden på at teste samtlige forskellige kombinationer af indstillinger og så har fundet ud af at hvis man sætter vindue tilstand til "uden ramme" i stedet for "fuld skærm" & sætte "gpu buffer-frame" til 1 i stedet for "3" så skulle det, for nogle lagge meget mindre.

Fra ubi's forum.
    "PC - Frame rate stutter on high end GPU

Game stutters on ultra textures and other lower settings on certain hardware.

http://forums.ubi.com/showthread.php...690-unplayable

[Status] We are still investigating on this issue. If you’re experiencing this and have not filed on a ticket yet, please do so at support.ubi.com
    We’ll keep you updated on the progress."

5 år siden

Dit link virker ikke

Men det er som ligemeget om folk har en i7 eller en i5. Deres requirements siger i7 6-core minimum for Ultra, og det er der nok en grund til. Jeg lagger uanset om jeg kører på standard clock eller 4.5 GHz med min i7 2600k.

5 år siden

Det er egentlig ligemeget hvad deres systemkrav er til ultra hvis det også hakker på lav indstilling. Alene det udelukker med det samme cpu'en.
    "Minimum: Intel Core 2 Quad Q8400 @ 2.66Ghz"

Du virker meget opsat på at det absolut skal være din cpu der er problemet, måske den er defekt.

Ved ikke hvorfor linket ikke virkede, men klik her for 15 sider med folk der har samme problem, med alt fra mindre maskiner til folk med i7-3970X og SLI 780ti.
    http://forums.ubi.com/showthread.php/882517-Stuttering-gtx690-unplayable

5 år siden

Jeg har aldrig sagt det KUN er CPUen der kan være synderen. Jeg ved bare det spiller en rolle, da deres systemkrav siger 6-core i7 minimum til Ultra.
    Tydeligvis har de jo gjort et eller andet forkert, fordi det kan da ikke passe at man skal bruge 60% CPU på at stå stille et sted?

5 år siden

Er det på ultra du lagger eller hvad?

5 år siden

Jo, det er da også rigtig nok, men i dit tilfælde bliver det irrelevant da du nævner "lav eller ultra, er ligegyldigt, den lagger lige så meget!!"
    Vi kan hurtigt konkludere at med din opsætning ikke burde være noget problem på lav, derfor ved vi at problemet er andetsteds.

Men du har ret i at de har gjort et eller andet forkert, noget tyder på memory leaks som bare én af synderne.
    Vi må vente og håbe den patch kommer snart, og fikser mere end den ødelægger.

5 år siden

Min kammerat kan fint trække det på high med omkring 60fps. Og han har en 2600k samt 770.. Dog havde han også problemer i starten. Men så skiftede han til high performance preset i bios eller sådan noget.. Derefter kørte det fint.

Jeg kan trække det med ultra textures men med alt andet på high med minimum 50 fps..

Og at det kræver hexa cores CPU'er er åndsvagt.. Watch Dogs er da pænt nok, Men så godt grafisk er det altså heller ikke...

5 år siden

Jeg har en i7 4771 og som jeg har skrevet ^^ Så kører det nu fint nok nu...

5 år siden

og molle, hvor står der at man skal bruge en 8 kernet ved ultra ? Der står da Quad Core altså 4-kerner?

5 år siden

Jeg fandt 3-5 steder hvor de skrev at ultra requirements var en i7 6-core eller bedre. Hvis det er AMD så var det en high-end 8-core.

5 år siden

Ultra vs lav indstilling. Som det kan ses får man en fin oplevelse selv på lav indstilling, og forskellen mellem høj og ultra opdager man ikke.

5 år siden

Okay men uanset hvad, så kører det flydende på min pc, efter jeg fandt fejlene!

1 det kan ikke køre SLI endnu, så det skulle slås fra
    2 jeg havde nogle dårlige skærm driver, så de blev geninstalleret
    3 under indstillinger i spillet, stod textures på ultra, hvilket den skrev at den skulle bruge 3 gb video ram til, hvilket jeg ikke har, efter som jeg ikke kunne køre SLI! -.- Så havde kun 2 gb.. Så må have den på høj i textures ind til de opdatere SLI til spillet

5 år siden

Ved godt denne tråd er ved at være lidt gammel, men tænkte jeg lige ville nævne følgende.
    Dem der husker E3 live demo fra 2 år siden har måske bidt mærke i at spillet så væsentligt bedre ud dengang end det produkt der er udgivet. Der er så nogle kloge mennesker der har fundet ud af at de indstillinger stadig eksistere i spillet, og er funktionsdygtige, men bare deaktiveret.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=390438

Her er et link til et mod som aktivere en masse af de funktioner, og få spillet til at se endnu bedre ud, uden at det går mærkbart ud over ydelsen. Her er lige nogle af punkterne.

Stuttering Improvements
    E3 2012 Bloom
    Performance Improvements
    Enabled Headlight Shadows
    LoD Changes
    Reflection changes
    Rain changes(High quality rain drops, properly reacting to light, etc)
    LensFlares(WIP)
    Lighting changes(TESTING AND WIP)

5 år siden

Det skal dog lige siges jeg linker til part 2 da de splitter tråden op når den når 5000 posts. Og i første post noteres version 0.8 som skulle blive udgivet senere i aften. I part 1 findes download link til version 0.7.

Men du har ret, det er dog meget besynderligt de vælger at deaktivere nogle af de funktioner som konsollerne ikke kan håndtere. Og så vælger at udlade dem fra PC versionen, når funktionerne stadig ligger gemt og deaktiveret i config filerne og spillets engine stadig understøtter dem.

Mht. billeder der ser helt fantastiske ud, så findes der et mod der hedder sweetFX som netop bruges til at tage sådanne billeder med.
    Tjek eventuelt her.
    http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=381912

Svar til: Watch dogs lag ?

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...