DalsgaardDalsgaardBruger på computer - danmarks største computergalleri
Dato: 2015-11-1

Dalsgaard Tilmeldt: apr 2013
Emner: 36
Svar: 182
Computere: 1
Fotoalbum: 2

Hjælp til chromecast?

Hey folkens, har fået sådan en fætter, har fået den til at virke helt fint med min samsung galaxy s6 edge, men kan simpelthen ikke få min kærestes iphone 5 til at virke lige så godt ? Det jeg mangler er at kunne caste skærmen fra hendes mobil ? Nogen som ved hvordan jeg skal bære mig ad med det ?

Gå til sidste svar »

Svar til: Hjælp til chromecast?

• Dalsgaard Tilmeldt: apr 2013
    4 år siden

når som sædvanlig kan iOS systemet ikke være med på samme leg som android -.- Fik svar på mit eget spørgsmål da jeg søgte google igennem

• Wrathier Hilltaker Tilmeldt: jun 2013
    Svar: 2.306
    Computere: 7
    Fotoalbum: 9
    4 år siden

Jeg anvender et program, meget, der heder Mobile Mouse Pro.

Lagger og køre elendigt på Android på telefoner, men er knivskarpt med en Apple telefon.

Apple har deres egne løsninger ala Chromecast, tror ikke deres interesse i, at optimere til det, er specielt stor.

• Molle Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 16
    Svar: 1.568
    Computere: 5
    Fotoalbum: 1
    4 år siden

Mobile Mouse Pro virker da ikke, så du kan screen share din iPhone op på en Chromecast?

Dalsgaard: Som du selv siger, er det ikke muligt at screen share dit iOS device op på Chromcast. Der skal du have et Apple TV.

4 år siden

Nej ven, jeg bruger det til, at styre hele min NUC.

Åben Internet - åben tv2 eller dr1. Åben musik. Åben hjemmegruppen og stream fra mine andre maskiner osv.

Jeg har en dedikeret PC til alle mine tver.. meget nemmere/federe end Chromecast..

4 år siden

Nåårh, men hvis man nu ikke har en PC til at stå tændt, er det lidt en udelukket løsning

• Dalsgaard Tilmeldt: apr 2013
    4 år siden

jeg takker for input, jeg har en pc til at kunne stå, men er fornyligt pillet væk da den ikke havde nogen god placering og ikke gider og glo på det lokum, så indtil jeg får bygget en MEGET mindre pc sammen, så må jeg bruge hvad jeg har

4 år siden

Wrathier: Chromecast gør det så lige 10x nemmere og billigere Chromecast kan jo snart alt, udover at bruge en browser. Android master race dog, så jeg kan spejle min telefon derop med meget kort delay.

4 år siden

Hvis det var så smart og nemt, så var der ikke et topic der hed: Hjælp til chromecast.

Men det er nu meget smart. Kan ikke helt det jeg skal bruge, derfor har jeg ikke den løsning egentligt.

4 år siden

Den kunne jo lige så godt hedde "Hjælp til NUC" hvor han spørger hvordan man spejler sin iPhone op på skærmen. Du finder ikke nogen løsning der er lige så god som Chromecast til under 300 kroner.

4 år siden

Jeg kan i hvert fald ikke se nogen grund til at bruge en NUC, når man både har Chromecast, Apple TV og et 4K Smart TV. Hvis jeg vil afspille 4K, gør jeg det igennem fjernsynet. YouTube eller Netflix fx. Har jeg hentet en film, afspiller jeg den igennem Chromecast eller DLNA via Plex på computeren.

Det eneste jeg kunne se en NUC ville være nyttig til... At du kan eventuelt spille spil via In-Home Streaming (hvis det er muligt) eller at du har en browser på dit TV, som enhver Android telefon også kan gøre igennem Chromecast.

4 år siden

Well hver sin smag

Jeg kan bare godt lide NUC konceptet, konen kan finde ud af det, jeg vil ikke eje et Apple TV eller et 4K TV pt.

Inden 2 år er omme rykker vi nok 8K (cirka det, dit øje kan opfatte) og de nye medier er rullet ud. Ønsketænkning men 4K er bare sådan lidt ventetid på 8K.

Synes dog det er awesome til PCen

4 år siden

Nej nej en NUC koster mere ind 300. Enig.

Jeg var lidt interesseret af Intels USB løsning, men ... Næste gen måske.

4 år siden

Intel USB stick med Windows er for vild. Meeen koster vel også 800-1200 alt afhængig af landet.

Men Chromecast er bare så nemt. I stedet for at du skal til at finde en film via PCen på fx Netflix, åbner du bare appen på telefonen og vælger Chromecasten, så afspiller den automatisk filmen. Og alle gode apps har jo fandme Chromecast support i dag.

• Ivan H. Tilmeldt: apr 2013
    Emner: 7
    Svar: 353
    4 år siden

@Molle

Hvordan, hvis jeg vil se en film som ligger på min PC - Får jeg den så op på chromecast i stuen?

Mht. det reele emne, så kan man vidst ikke fra iphone, min Oneplus One kan godt tho.

4 år siden

Ivan: Plex. Hent Plex applikationen på din telefon og Plex Server til din PC. Opret de rigtige mapper, så fx TV Shows og Film skal have din download mappe hvor alle dine film ligger i.

Man kan ikke spejle iOS op via Chromecast nej. Der skal man ud og have et Apple TV.

4 år siden

Nu hvor i snakker om Plex, jeg har også testet alle de ting, så kan følgende også rekommanderes:

http://www.ps3mediaserver.org/

Heder bare hvad det heder men kan streame ret awesome og er gratis.

4 år siden

Men virker ikke med Chromecast. Jeg kender i hvert fald ingen apps.

Plex er også gratis og bedre pga. deres indexing af film og serier.

4 år siden

Ahh ok.

Var bare et foreslag - Troede faktisk det virkede med alt.

Well så længe plex også kan afspille .ISO og .MKV i 40 GB størrelser uden lag, så er Chromecast nok udmærket for de fleste.

Men... jeg har en NUC, så jeg er ikke så mange relevante indlæg.

4 år siden

Plex mangler ISO support, men det er også det sidste den mangler. 40 GB film er ingen problem, bare dit WiFi er godt nok, ellers køber du bare en Ethernet dongle til den.

4 år siden

Udvid med kabel til chromecast

Man køber sådan et splitter kabel?

4 år siden

Hmm ved ikke hvad du mener med det, Ivan.

4 år siden

ellers køber du bare en Ethernet dongle til

Hvordan gør man?

Så man får Ethernet i sin chromecast

4 år siden

Så kobler du er kabel ind i din Chromecast, som så har et Ethernet hun-stik og micro USB hun-stik.

4 år siden

Hvordan håndtere den Silverlight afspildning?

4 år siden

Det er ikke muligt, men der findes sikkert en app til siden. Ellers afspiller du bare fra din Android telefon.

Svar til: Hjælp til chromecast?

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...