dan Sdan SBruger på computer - danmarks største computergalleri
Dato: 2020-10-25

dan S Tilmeldt: okt 2020
Emne: 1
Svar: 2

grafikkort på bærbar

Hey.
Kan man udskifte grafikkort i en bærbar til større, og hvis, hvad kræver det så af opgradering ellers ifm af soft/hardware?

det drejer sig om en lenovo legion Y520.

jeg har meget lidt forstand på pc og har læst flere steder at det ikke er muligt og flere at det er. Vil bare være sikker inden jeg smider 2000+ efter et kort

Gå til sidste svar »

Svar til: grafikkort på bærbar

• Jonas C
    Hjælpeadmin
    Emner: 12
    Svar: 250
    Computere: 2
    1 måned siden

Der er et få tal af maskiner hvor det er muligt, men det er sjældent at man kan, og kan sjældent betale sig, da resten af hardwaren normalt er matchet det kort som maskinen blev leveret med.
    Og netop din model er som flertallet med loddet grafikkort, så det kan ikke skiftes.
    Så ny maskine desværre

• dan S Tilmeldt: okt 2020
    1 måned siden

Hmm, tænkte det sku nok...
    Kan der være andre løsninger end grafikkortet, maskinen fryser hvis jeg spiller online med høj grafik

• Jonas C
    Hjælpeadmin
    1 måned siden

Skille den, og erstatte den gamle kølepasta, som nok er "slidt" op
    Det er ikke så slemt som det lyder, men er heller ikke nogen opgave man bare lige gør. Der er mange små skruer at holde styr på, men vil tro at der findes rigtig mange guides på youtube om hvordan man gør
    Bla denne

Edit : Kan se at siden igen har en fejl, så du må selv lige sætte linket sammen
    Bare slet mellemrum mellem "tu" og ".be"
    https://youtu .be/dfbae0nCOdk

• dan S Tilmeldt: okt 2020
    1 måned siden

Tak Jonas jeg kigger på det, det burde være lige til.
    Hvor finder jeg pasta? Som sagt er det ikke noget jeg er så vant til at rode med

• Jonas C
    Hjælpeadmin
    1 måned siden

Elgiganten sælger noget ganske fint, ellers hvilken som helst hardware shop på nettet.
    Komplett.dk, proshop.dk, computersalg.dk osv osv osv
    Det hedder køle pasta, og der er da forskel på de forskellige om hvor gode de er,
    Jeg har selv brugt dette siden det kom frem, og er stadig yderst tilfreds med det. https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/pc-komponenter/koling-og-blasere/NTH1PROTG/noctua-nt-h1-termisk-pasta

Svar til: grafikkort på bærbar

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...