M AM ABruger på computer - danmarks største computergalleri
Dato: 2020-1-7

M A Tilmeldt: jan 2020
Emne: 1
Svar: 1

QHD 144hz setup PUBG

Vil gerne kunne køre pubg i 1440p med små 100fps.
Overvejer derfor et brugt gtx 1070 8gb til lidt over 1500kr.
Og så en 1440 skærm selvfølgelig.

Er der mere værdi for pengene i et andet grafikkort?

Og er det et problem hvis skærmen er med amd sync i stedet for nvidia sync?
F.eks. den her (ved godt den er udsolgt. Men håber at finde et lignende tilbud igen)
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/pc-skarme/AG322QC4/aoc-agon-ag322qc4-31-5-buet-gaming-skarm

Mvh

Gå til sidste svar »

Svar til: QHD 144hz setup PUBG

• Jonas C
    Hjælpeadmin
    Emner: 12
    Svar: 250
    Computere: 2
    10 måneder siden

Kan ikke huske hvor krævende at PUBG er, men hvis jeg husker korrekt, så er GTX1080 omkring 70-80fps ved 1440 og ultra indstillinger, så et GTX1070 vil naturligvis kæmpe lidt ekstra.

G-sync er blevet åbnet lidt op, så det er muligt at du stadig kan aktivere funktionen på den skærm, selv om det er en free sync skærm.

Ellers kig efter et 5700xt kort fra AMD, det er et godt kort til billigere penge end nvidia kortene

• M A Tilmeldt: jan 2020
    Emne: 1
    Svar: 1
    10 måneder siden

Pubg er møg ineffektivt, så det et pænt krævende.

Aha fedt.
    Kan se rx 5700 xt ligger på niveau med gtx 1080 kan jeg se.
    Men en del billigere.

Nu har jeg lidt besluttet at gøre det ordentligt og få over 144 fps gennemsnit.
    Så er ude i noget gtx 1080 eller tilsvarende.

Skærme med g sync er væsentlig dyrere, så vil undersøge radeon markedet.

Evt overcejer jeg helt at droppe vrr.
    Amd freesybc og g sync.

Jeg kører 60hz nu og har aldrig bemærket screen tearing.

Screen tearing bliver kun mindre bemærkelsesværdigt jo kortere tid hver enkelt frame er på skærmen..
    Såååå.

Har kig på samsung c27 jg50.
    Den er helt uden vrr.
    Står til 1900 kr.

Det virker bare... ugennemført.. at smide 3000+ efter gpu, og så spare 500kr for at få en skærm uden vrr..

Ved det ikke helt endnu.
    Er så småt ved at have fået list retningssans i den her jungle.

• Jonas C
    Hjælpeadmin
    Emner: 12
    Svar: 250
    Computere: 2
    10 måneder siden

Ja 5700xt klarer sig rigtig fint, vil endda sige at det konkurrere imod rtx2070, så en tand over gtx1080..
    Jeg var selv tæt på at købe et, men endte med rtx2080 da jeg fangede det helt rigtige tilbud ved den lokale hardware pusher, men ellers havde jeg nok endt med et 5700xt.

Og ved ikke hvor meget mere man får ud af det, men en skærm med 144hz har med garanti en af delene i sig, og da AMD er open source, så er det ikke noget man rigtig betaler ekstra for. Og med åbningen fra nvidias side, så er der mange af freesync skærmene, som har fået et gsync compatabel stempel, hvilket gør at man får lidt flere fordele.

Jeg har hørt lidt om den samsung skærm, og det virker ikke som et dårlig skærm valg, slet ikke i den prisklasse den er nede i nu!

Svar til: QHD 144hz setup PUBG

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...