Oz3btoOz3btoBruger på computer - danmarks største computergalleri
Dato: 2020-1-3

Oz3bto Tilmeldt: jan 2020
Emne: 1
Svar: 1

Hvor stor PSU ?

Min nuværende stationær da er PSU ved at stå af .. Reserven ER den stået af i .. Så skal ud og have fundet ny.. Men hvor stor skal den være ?

Nuværende er 750watt og 650watt i reserve maskinen

Der er ikke noget lir som sådan i maskinerne..
Stationær:
i7 2600 @ 3,4ghz
GTX 970
2 x SSD 120/240gb
DVD drev (som aldrig bruges)
2 ret store blæsere

Reserven:
AMD FX-8350 (mener jeg den hed.. Ydelsen er ret tæt på i7eren i den anden)
GTX 970
2 x 120gb SSD

Ville helst have 650watt i begge (betydeligt billigere som 750 og op) Men er det nok ?
Som sagt intet lys lir e.l. i maskinerne .. Ej heller vandkøling

(Nogen vil måske grine af de maskiner .. Men med det de bruges til er de perfekte .. De kan trække CS:GO fornuftig og er ren overkill til hvad de ellers bruges til)

Gå til sidste svar »

Svar til: Hvor stor PSU ?

• Krogh Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 43
    Svar: 1.528
    Computere: 12
    Fotoalbum: 15
    Videoer: 2
    2 måneder siden

650 watt er rigeligt til begge. Men sørg nu for at købe en i god kvalitet, af anerkendt mærke. Strømforsyningen er noget af det vigtigste i en PC, og hvis du køber en billig noname model, så får du for det første ikke den effekt som der er reklameret med, men værre endnu, når den står af (og det er når, og ikke hvis), så har de det med at tage andre kompenenter med sig i faldet.

• slasher Tilmeldt: mar 2017
    Emne: 1
    Svar: 6
    1 måned siden

i 2013 købte jeg en billig Corsair CX500M, og den var kun PLUS bronze, altså i den lave ende af skalaen, og til at starte med blev den sat sammen med amd FX 4100 cpu og et radion hd 7850, plus en masse gamle harddiske og en masse lys, og det kørte fint, et år efter opgradere jeg til AMD FX-8350 cpu og et gtx 780 grafikkort, og det kørte stadigvæk supergodt :D. og det var jo en billig psu men den klagede ikke selv om det var noget tungt arsenal som kom i maskinen, mit råd er, køb en psu i kvalitet men ikke alt for mange watt, da det er de færeste som kommer til at bruge alle de watt..lige nu har jeg en Corsair HX750i og den kan nok snildt holde til 2026! til den tid er den 10 år gammel.

Svar til: Hvor stor PSU ?

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...