Jens HJens HBruger på computer - danmarks største computergalleri
Dato: 2014-1-7

Jens H Tilmeldt: okt 2013
Emner: 9
Svar: 26
Computere: 1

gtx 660 2gb oc tf sli varme problem

som overskriften lyder så har jeg et problem med mine grafikkort når jeg kun har det ene i er der intet og når jeg har to i bliver de begge 80 grader og min spec liste er så ledes ved ikke om det kan være en driver eller hvad håber på lidt hjælp _D
CPU
Intel Core i5 4670K @ 3.40GHz 43 °C
Haswell 22nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 801MHz (11-11-11-28)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. MAXIMUS VI HERO (SOCKET 1150) 28 °C
Graphics
BenQ G2420HD (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 (MSI) 29 °C
2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 (MSI) 29 °C
ForceWare version: 331.82
SLI Enabled
Storage
119GB KINGSTON SV200S3128G (SSD) 33 °C
931GB Intel Raid 0 Volume (SSD)

Gå til sidste svar »

Svar til: gtx 660 2gb oc tf sli varme problem

• WRanG Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 23
    Svar: 190
    7 år siden

Hvilken køler sidder der på kortene ? det er vel fordi de varmer hinanden op og evt slås om luft tilførelsen

• Daniel J Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 8
    Svar: 220
    Computere: 2
    Fotoalbum: 1
    7 år siden

Hvis standard køleren sidder, så burde nr 2 kort gerne blive ca 10 grader varmere. Potentialt kunne dit problem tyde på mangel af ventilation i dit kabinet.
    Har du et billed af din pc uden side på?

• Wrathier Hilltaker Tilmeldt: jun 2013
    Svar: 2.306
    Computere: 7
    Fotoalbum: 9
    7 år siden

Nu er 80 grader jo intet, at bekymre sig om, med mindre, det larmer af h til når det bliver 80 grader. Jeg har ikke selv haft et 660, men jeg ved dog, at det ikke går i stykker eller noget ved den temp.

• Jens H Tilmeldt: okt 2013
    7 år siden

mine spil hakker ved den temp og det gor de ikke hvis de kore single kun naar de er i sli og koling der sidder paa er twinforce air 3 og billed kommer senere idag

7 år siden

Det giver slet ikke mening for mig - Check lige mit picture her af min anden pc, der er cirka 1-2mm mellem kortene og jeg testede dem i games, i benchmarks og så videre og så videre. Jeg blev dog nødt til, at finde en anden løsning, da jeg ikke gad, at spendere penge på EK products for ældre 680s. Men det eneste problem der var, var at det larmede af helvede til. (Lykkedes mig, at ramme 100+ grader i furmark uden framedrops blandt andet, det er Asus Direct CU II 680's OC edition (Triple slots kort) med endnu mere overclock via MSI Afterburner - Men damn det kørte godt. - Mit nuværende kort Asus Direct CU II 780 OC med yderligere OC er nået som max 78 grader i furmark test. - På 78 grader kan kortet ikke engang høres - alle andre blæsere i mit chassis køre mellem 900-955rpm fixed.

7 år siden

det var fandme maarkeligt men ja er der nogen driver eller nooget pic kommer senere og det er n[r jeg spiller bf 4 paa high

7 år siden

OK så ved jeg hvad problemet er. Installere MSI Afterburner eller noget andet software og se dig selv købe tør for VRAM - Det er det der er problemet ikke varme.

7 år siden

jar har after burner men ja hvad gor jeg saa ved det problem

7 år siden

Lad os sige du har et kort med 2 gigabyte ram. Så sætter du et kort mere i med 2 gigabyte ram - så har du STADIG kun 2 gigabyte ram - det er kun hastigheden der skallere i spil cirka 70-80 procent - måske lidt mere, men IKKE ram. Altså, kan du ikke gøre ret meget andet, ind indstille spillet så du ikke løber tør for VRAM. - Så du kan ikke gøre så meget

7 år siden

saa det vil vaare ca medium grafik eller nyt kort >D rigtig forstaaet __
    >D

7 år siden

Desværre helt korrekt forstået.

7 år siden

Den gode nyhed er, at der ikke er noget galt med dine kort

7 år siden

haha ja men ja har ogsaa lige sat dem til salg fatter det bare ikke da jeg kan kore h'jere grafik naar det er single why __

7 år siden

Altså hvis jeg var dig, ville jeg teste med andre spil, eksempelvis noget AC4 eller Crysis 3. Det kan simpelthen være noget så latterligt, som en driver issue. - Hent den nyeste og lav en CLEAN install i stedet for en express install. - Det kan være det løser det. - Også, hvis du virkeligt bliver irretabel, så kan du jo prøve, at formatere din maskine, opdatere alle drivers - specielt til bundkortet og grafikkortet for derefter, at lave yderligere test. - det er IKKE varme, det er jeg sikker på. - Men du skal også vide, at der af og til er microstuttering når man har SLI. - Men det er sådan noget der lige vare 100 del af et sekund, men du kan sikkert se det alligevel. - Men det lyder ikke som om, det er det der er dit problem - BIOS update nyeste drivers etc og test igen.

7 år siden

saa hvad fore sl[r du jeg formatere __

7 år siden

Mjo men altså det er meget vigtigt, at du har det nyeste herfra: http://www.asus.com/support/Download/1/45/MAXIMUS%20VI%20HERO/41/ - jeg kan se, at der er kommet 7 bios updates til dit board. Du skal have den nyeste - og det gælder også ALLE driverne. - Uden at være 100 procent opdateret, kan du ikke udelukke dine performance issues beror på drivers/bios.

7 år siden

er der virkelig ikke et pogram til alle drivere __ og 1000 tak tror jeg formatere men ja hvad skal jeg saa gore siger du haaber ikke jeg er til for meget besvaard

7 år siden

Nej det er der ikke, jeg henter dem som regelt og smider dem på en usb disk så har jeg dem - så checker jeg engang i måneden vel eller når jeg lige gider og opdatere dem som er nyere og smider dem på usb disk - så hvis jeg geninstallere så har jeg dem klar

7 år siden

Der er faktisk et program til alle drivers.. men det er bedst du gør det som jeg beskrev.. - det hedder Driver booster og kan hentes her: http://www.iobit.com/driver-booster.php

Du kan da også prøve det før format.

7 år siden

hvor skal jeg smide den fil jeg har hentet bios

7 år siden

Da du har et Asus board kan du smide den på roden af dit C drev så er den læt at finde, så starter du din pc op og går i bios. - Der kan du browse dig frem til din BIOS fil og derved kan du installere den. - Du kan eventuelt læse din manual til dit bundkort som også kan findes her: http://www.asus.com/support/Download/1/45/MAXIMUS%20VI%20HERO/41/ eller i hardcopy der fulgte med dit board hvis du ikke ved hvordan man installere den

7 år siden

jeg kan ikke finde der hvos jeg skal opdatere fra bios __ hvad g'r jeg kan jeg ikke instllere fra windows

7 år siden

Kan du se prikken oppe i højre hjørne på det billede jeg har vedlagt. - Derinde kommer du til billede nummer 2 jeg har vedlagt. - Der kan du finde og opdatere din BIOS.

7 år siden

Kan du se prikken oppe i højre hjørne på det billede jeg har vedlagt. - Derinde kommer du til billede nummer 2 jeg har vedlagt. - Der kan du finde og opdatere din BIOS.

7 år siden

7 år siden

Billede 1

7 år siden

Billede 2 med bios flash utility. - Dette står i din manual part 3-47

7 år siden

Lag for vildt....

Billede 1.

7 år siden

100000 tak john a nu virker pisset men hold da kæft en tur men det spiller bare nu meget bedre end forventet og det var et driver problem nu bliver de begge 60 grader når de bliver kørt hårdt igen mange tak for hjælpen

7 år siden

Kanon.

• Violet Z Tilmeldt: jan 2021
    Svar: 3
    1 uge siden

At the point when a presentation connector is having issues it can have a wide range of indications: crashes, hangs, freezes, designs curios (show debasement), and that's only the tip of the iceberg. On the off chance that your video card is showing a few things inaccurately, at that point you might have the option to recognize the issue by contrasting your screen mistakes and models screen captures. This page contains some screen captures of video cards which are demonstrating various types of visual issues. However, in the event that your video card is slamming or hanging, at that point it's frequently hard to track down the reason in light of the fact that so various issues can bring about similar indications. There's a standard arrangement of fixes which you can give a shot to check whether the issue disappears. On the off chance that none of the standard fixes work, at that point things get more confounded. In the event that you don't know what to do, at that point you should just go through every one of them. In the event that none of them tackle the issue or point out which equipment is failing then you can Click on below link
    <a href=" https://thecracksetup.com/driver-booster-pro-crack/
    ">Information Link</a>

• Violet Z Tilmeldt: jan 2021
    Svar: 3
    1 uge siden

At the point when a presentation connector is having issues it can have a wide range of indications: crashes, hangs, freezes, designs curios (show debasement), and that's only the tip of the iceberg. On the off chance that your video card is showing a few things inaccurately, at that point you might have the option to recognize the issue by contrasting your screen mistakes and models screen captures. This page contains some screen captures of video cards which are demonstrating various types of visual issues. However, in the event that your video card is slamming or hanging, at that point it's frequently hard to track down the reason in light of the fact that so various issues can bring about similar indications. There's a standard arrangement of fixes which you can give a shot to check whether the issue disappears. On the off chance that none of the standard fixes work, at that point things get more confounded. In the event that you don't know what to do, at that point you should just go through every one of them. In the event that none of them tackle the issue or point out which equipment is failing then you can Click on below link
    <a href=" https://thecracksetup.com/driver-booster-pro-crack/
    ">InformationLink</a>

Svar til: gtx 660 2gb oc tf sli varme problem

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...