Martin KMartin KBruger på computer - danmarks største computergalleri
Dato: 2015-3-26

Martin K Tilmeldt: mar 2015
Emner: 6
Svar: 32

Hvilket gamer bord har i?

Jeg søger inspiration til et bord til at game ved, samt lidt ekstra plads.

Jeg tænker at bygge selv ville være det billigste. Nogle der har nogle gode erfaringer, evt billeder af deres?

Jeg har selv været i IKEA og kigge på bordplader. Bla disse:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00251338/

Det er en meget billig løsning,
Meeeen, de ser ikke vanvittigt holdbare ud, da de er fyldt ud med papir.

Jeg kunne self også bare køre i byggemarkedet og købe en plade til en formue, det ville nok holde for evigt, men nok også dyrer end en billig IKEA løsning.

Men hvad siger folket, link gerne til noget af det i har eller smid et billede op

Gå til sidste svar »

Svar til: Hvilket gamer bord har i?

• MisterNiceHands! Tilmeldt: dec 2012
    Svar: 139
    Computere: 5
    Fotoalbum: 2
    4 år siden

Jeg købte et brugt hæve/sænkebord på den blå til 800kr af mærket Duba systems (Duba B8 hedder det i dag)

Super lækkert bord, god plads, dejlig stabil.

Overvejer dog og fikse mig en ny bordplade da den bue i midten er begyndt og irritere mig lidt

Men ellers overall lækkert bord!

Jeg vil til hver en tid købe noget brugt kvalitet, frem for et IKEA bord. Kontor møbler brugt på kontor, er ofte stadig i ret god stand

• Molle Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 16
    Svar: 1.570
    Fotoalbum: 1
    4 år siden

Har en bordplade på omkring 200x80 eller sådan noget. Måske 200x100, men 80 lyder mere rigtigt. Den er bare sat på 2 ben og sat fast til væggen med 90 graders beslag (dog vil jeg anbefale 4 ben i alt eller et stykke træ der sidder fast på væggen, hvor du skruer bordpladen ned i (evt med beslag)). Tjek mit setup for at finde det gamle setup, men i bund og grund det samme som jeg har nu.

• Donnii Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 9
    Svar: 348
    Computere: 22
    Fotoalbum: 20
    4 år siden

Brugt hjørne hævesænke bord, med hjemmelavet bordplade, det måler 2.4 meter på den ene led og 2 meter på den anden led. 85cm i dybden der hvor man sidder.

• Martin K Tilmeldt: mar 2015
    4 år siden

Tak for inputs, keep em coming

@Molle, jeg kan ikke helt finde det setup du mener?

4 år siden

Skal måske også lige spørge hvilken højde jeres bord har?

Og hvordan skal jeg bestemme min højde? Ud fra min stol, eller skal jeg indstille stolen efter bordet?

4 år siden

Jeg mener et normalt bord er omkring 70cm højt, Tag et hævesænke bord så er du ude over det

4 år siden

Tjaa, det bliver så også noget dyre med et hæve/sænke.

Jeg kan nok godt tilpasse mig et par centimeter, er bare lige ude efter lidt råd osv

• Michael J Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 131
    4 år siden

det bord du linker til er stærkt nok men selvfølgelig holder det ikke evigt jeg har brugt sådan 2 til computer bord i en 5 år. Men nu har jeg så ikeas computer bord som dette http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S39006421/ bare sat sammen med flere sektioner

• Molle Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 16
    Svar: 1.570
  • HæwiHenning Tilmeldt: mar 2015
    Emne: 1
    Svar: 14
    Computere: 4
    4 år siden

det bord du selv linker til er stærkt nok det holder snildt til mit meget tunge Phanteks enthoo primo.

• Krogh Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 43
    Svar: 1.529
    Computere: 12
    Fotoalbum: 15
    Videoer: 2
    4 år siden

Jeg benytter PT. en Ikea bordplade, den lidt tykkere model i målene 150x75x5, jeg har ikke noget indtryk af, at den ikke kan holde eller bære. Til gengæld er jeg lidt irriteret over vægten, jeg har et skuffemodul i den ene side, og bordpladen hviler bare løst på dette modul, på nogle små gummi dele, og da bordpladen er ret let, så kommer jeg til at skubbe bordpladen så den ikke ligger lige og pænt på skuffemodulet. Jeg har løst problemet ved at skubbe bordpladen helt op mod væggen.

Ellers er jeg faktisk rigtig godt tilfreds med bordet. Jeg kiggede også brugte hæve/sænke borde først, men jeg kunne ikke rigtig finde et i en passende størrelse til mit behov.

4 år siden

Der ser også lækkert ud det der Krogh, simpelt men lækker

• Holm-xD Tilmeldt: nov 2013
    Emner: 11
    Computere: 1
    4 år siden

Har det stort hjørne skrivebord og et tv bord der passer i samme højte som min vindueskarm hvilket er temmelig lækker! :3

• Fusentast - TMJ Tilmeldt: apr 2013
    Svar: 317
    Computere: 6
    4 år siden

Jeg har også selv et lille ikea bord, af dårlig kvalitet. Men når jeg får plads til det, bygger jeg mig et større et. Hvis du skal have noget i lidt bedre kvalitet, og stadig til billige penge, så kig på dem her http://www.jemogfix.dk/butik/byggematerialer/bordplader/bordplader_laminat.aspx . Så har du lidt bordplade at tage af.

Dog er den ikke så dyb. Min erfaring er, at det er rarest hvis bordet minimum er 80cm dybt, så man kommer lidt på afstand af skærmen, men det er jo en smagssag

4 år siden

Ja den er en god mulighed og så bare nogle ben under så kører det

Hvor holdbart er laminat? og er den tung? Hvis nu man vil have et møbel under så den ikke skøjter rundt som Krogh beskrev.

• Christian A Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 33
    Svar: 1.088
    Computere: 4
    4 år siden

Jeg har det du har linket til. Det hedder dog 120x60 og højden er 75cm. det holder helt fint. Og ser helt okay ud.

• Fusentast - TMJ Tilmeldt: apr 2013
    Svar: 317
    Computere: 6
    4 år siden

Jeg kender et par stykker der har de bordplader jeg linker til, og kvaliteten er rigtig god. Men det hele komme jo an på, hvad du laver ved bordet. Jeg er fx rigtig god til at smadre mine borde, da jeg tit laver lidt små projekter, som ofte kræver at jeg skal lodde lidt og sådan!

Jeg tror de er forholdsvis tunge de bordplader, men hvis jeg var dig, havde jeg sku nok hængt den op med hyldeknægte på væggen, og så et par ben på...så skal det sku nok blive siddende. Så kan du jo altid montere et møbel under, så længe bordpladen sidder godt

• Michael D Tilmeldt: dec 2012
    Svar: 13
    Computere: 2
    4 år siden

Mit Hjemmelavede computer bord

4 år siden

Det er også et rigtigt gamer bord Michael, hehe. Det ser sgu' godt ud.

Der er også sket lidt her hos mig, pc'en har fået ny indpakning i form af et Cooltek W2, så nu har jeg et Cosmos 2 kabinet i overskud, hehe, og så er der kommet en skærm mere op.

4 år siden

Det ser godt ud Krogh

Hvad er det for nogle klodser du har sat under skærmene? Det ligner lige det jeg står og mangler.

Jeg gik selv efter IKEA bordene, 2 stks til 89 kr, det er ikke super kvalitet, men de kan snildt bære min skærm, keyboard og mus

4 år siden

Det ligner nogle af de små svæve hylder fra Ikea

• Anders G Tilmeldt: aug 2018
    Svar: 1
    1 år siden

IKEA er the way to go, hvis du leder efter et billigt alternativ. Hvis du vil gå efter the real deal, så vil jeg anbefale Arozzi's gamer bord til små 2000 kr.

Bordet har alt det, en gamer kan drømme om: stor og rummelig overflade med plads til tre skærme, kan højdejusteres, bordets overflade er dækket af en robust musemåtte der er vandtæt og kan maskinvaskes, der er rum til kabler og skærmarme så du let kan installere skærme til bordet.

Jeg gamer selv på Arozzi's gamer bord, og jeg er super tilfreds med bordet so far. Læs eventuelt denne her guide til valg af gamer bord, som en it-kyndig har lavet:
    http://gamingmagasinet.dk/gamer-bord/

• Mark A Tilmeldt: aug 2018
    Svar: 6
    1 år siden

Bruger et hæve/sænke skrivebord, ganske almindeligt egentlig, samme man bruger til kontorbrug

1 år siden

Spændende at der er kommet lidt liv i denne tråd igen.

Det ser lidt anderledes ud nu.

Bruger nu en massiv bordplade i eg, på nogle hvide skuffeelementer. Overvejer at tilføje nogle hæve/sænke ben.

• Lars A Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 13
    Svar: 167
    Computere: 3
    1 år siden

Skal da nok lige smide et billede op når jeg kommer på plads i det nye hus.:)

• Lars A Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 13
    Svar: 167
    Computere: 3
    11 måneder siden

Så blev mit også færdigt.:)

• Jimmi J Tilmeldt: nov 2018
    Svar: 1
    11 måneder siden

Jeg tror desværre at et "gamer bord" som et produkt der kan købes, er lidt en salgs fidus. Fordelen ved dem er fortsat ganske små, og det er små detaljer som en stof overflade (samme som vi kender det fra QcK serien ved SteelSeries), et hul til skærm kabler mm. men om det er 2.000,- er lidt svær at sige, og lige p.t. mener jeg ikke at udvalget er sindsyg godt, og jeg håber da at jeg på et tidspunkt kan opdatere min guide: https://gaming.dk/articles/4520-gamerbord-til-den-passionerede-gamer med et virkelig innovativ produkt på dette område. Nogle der har spottet et specielt godt produkt evt.?

Svar til: Hvilket gamer bord har i?

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...