Rasmus SRasmus SBruger på computer - danmarks største computergalleri
Dato: 2017-8-29

Rasmus S Tilmeldt: jun 2013
Emner: 25
Svar: 551
Computere: 1

Er min SSD stået af?!

Hej

Her i går frøs min PC totalt! Jeg kunne intet gøre ud over at genstarte den på 'den hårde måde'. Men efter genstart prøvede den at reparere windows, og frøs igen i processen. Nu kan jeg slet ikke komme i kontakt med den igen.

efter et Cmos reset, kunne jeg komme ind i Bios, hvor den sagtens kan se begge mine diske (både min SSD og min lagerdisk). Men den kan ikke komme ind i windows, den skriver bare 'reboot and select a proper boot device'

sætter jeg min org windows disc i starter den op som en ny installations som altid, men her kan jeg KUN se min lagerdisk og ikke min SSD'er.

Det var/er en win10 der ligger på SSD'eren (clean install efter upgrade fra win7), og installations disken jeg har er en win7.

nogle bud?

Gå til sidste svar »

Svar til: Er min SSD stået af?!

• Rasmus S Tilmeldt: jun 2013
    3 uger siden

Jeg har lige prøvet at skifte s-ata stikket ud, også uden held.

• Mikael V Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 2
    Svar: 10
    Computere: 2
    3 uger siden

har før prøvet at sætte en død hdd i en ekstern harddisk case og så køre en fejlsøgning den vej. Har haft held med det tre genge indtil nu.

• Rasmus S Tilmeldt: jun 2013
    3 uger siden

Jeg prøvede at sætte den over i en kammerats PC, og den kunne heller ikke læse den. Da den røg tilbage i min egen igen var den heller ikke til at finde i BIOS igen, jeg prøvede at starte en frisk installation, og wininstall kunne heller ikke se den. Ej heller via windows på en anden HDD, også under diskhåndtering. Så den er nok ikke særlig let at få kontakt til igen.

Det var heldigvis ikke andet en OS, drivers og spil på den. Så jeg har bare bestilt en ny.

Men tak for svar.

• Kent Bech C Tilmeldt: sep 2017
    Svar: 1
    2 uger siden

Hej Rasmus.
    Af forskellige årsager, kan det kan sagtens forekomme, at en SSD eller HDD, ikke kan detekteres af systemet (explorer, diskhåndtering osv.), uden den dog brændt af.
    Prøv med denne metode (OBS! - du vil miste alle data på disken): Start med at google "Low Level Format software". Der findes flere gratis programmer f.eks. "HDD LLF" fra hddguru.com.
    Tilslut disken til en ledig SATA-port på din pc og kør nu din LLF software. (Disken kan dog også tilsluttes via USB-interface).
    I langt de fleste tilfælde vil du NU kunne se den på listen over drives, med mindre den virkelig ER brændt af...
    Kør nu en Low Level formatering af disken - alt efter diskens størrelse (kapacitet), kan dette tage op til et par timer. Herefter vil disken være totalt overskrevet med nuller og/eller 1-taller og så at sige i "factory default" tilstand. Derefter skal disken blot formateres på normal vis. Husk at tildele disken et drev-bogstav, ellers vil du stadig ikke kunne se den i explorer.
    Det er forsøget værd, frem for at kassere en disk, som måske intet fejler.
    / vh Kent

Svar til: Er min SSD stået af?!

Relaterede emner

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...