Sebastian BSebastian BBruger på computer - danmarks største computergalleri
Dato: 2017-11-13

Sebastian B Tilmeldt: feb 2013
Emner: 2
Svar: 6

Gamer bærbar

Skal have en ny gamer bærbar. Og har søgt lidt rundt. Det jeg primært spiller er GTA V og subnautica. Har fundet den her jeg synes er god til prisen.
Vil hører om den er til noget. Eller om der er bedre alternativer

https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/baerbar-computer/baerbar-pc/lenovo-legion-y520-156?cid=ps_950201b60000&gclid=EAIaIQobChMIisjd85e81wIVYb7tCh0STwITEAQYASABEgL-G_D_BwE

Gå til sidste svar »

Svar til: Gamer bærbar

• Krogh Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 40
    Svar: 1.501
    Computere: 10
    Fotoalbum: 15
    Videoer: 2
    4 dage siden

Jeg købte en lidt billigere version af den, næsten samme hardware bare uden ssd, og mindre ram på system og gpu, til 5499 hos elgiganten. Og den holdt i under 12 timer. Det er kun en uges tid siden.

Efter jeg havde konfigureret windows og fjernet al deres bloatware, så satte jeg den til at opdatere inden jeg gik i seng. Da jeg stod op om morgenen var den død. PC'en kørte, men der var ingen billede på skærmen overhovedet, og jeg kunne ikke gøre noget for at få billede på skærmen. En hurtig google søgning viste at det åbenbart var et problem på en stor del af både y500 og y700 modellerne.

Jeg fik den byttet, og den nye jeg fik har ikke vist tegn på problemer endnu, men jeg vil stadig fraråde at købe den model..

• Sebastian B Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 2
    Svar: 6
    3 dage siden

Satens. Har lige købt den i dag kl 13 og venter spændt på at den kommer i morgen.

• Krogh Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 40
    Svar: 1.501
    Computere: 10
    Fotoalbum: 15
    Videoer: 2
    3 dage siden

Okay, så krydser jeg da fingre for at du har mere held med den end jeg. Vær obs på at defekten med skærmen typisk viser sig efter et par ugers daglig brug, og frem til ca. en måneds dagligt brug.

I øvrigt kan jeg også nævne hvis andre er interesseret i denne maskine, at den er meget kræsen mht SSD support på m.2 drevet, kun NVME SSD'er virker (dvs, kun de dyreste), og det er endda ikke engang alle NVME SSD'er den vil tage imod. Det lader også til at en del af dem kommer med en defekt m.2 slot. Det er ihvertfald også poppet op flere gange under min research, fordi jeg prøvede at installere et sata baseret m.2 drev, som den bare overhovedet ikke ville registrere..

Det er selvfølgelig lige meget i dette tilfælde hvor du har købt en som allerede har en SSD.

Endelig, så er skærmen også en ret kedelig affære at kigge på. Det er et IPS panel, som ligner og opfører sig som et TN panel. Altså kedelige og udhvaskede farver, ikke brugbart til produktivitet som billed og video redigering..

Så, igen, til alle der kigger på denne bærbar, hver meget forsigtig, den er ærligt talt langt under forventningerne. Det er af erfaring jeg taler her, desværre.

Svar til: Gamer bærbar

Relaterede emner

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...